tag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post1007181957586692845..comments2011-12-12T03:00:33.315+01:00Comments on plataforma educació: APUNTS SOBRE EDUCACIÓ MUSICAL #1Plataforma per la qualitat a l'educació musicalhttp://www.blogger.com/profile/15424423918243248395noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post-39437767861944363762011-07-01T22:47:39.955+02:002011-07-01T22:47:39.955+02:00Moltes gràcies, Jordi, per la teva intervenció.
Pr...Moltes gràcies, Jordi, per la teva intervenció.<br />Primerament et felicito per la tasca que porteu a terme a Ribes.<br />En segon lloc, si llegeixes amb atenció l’article, te n’adonaràs que no s’hi pretén qüestionar la classe grupal ni enfrontar-la amb la classe personalitzada, (trobaríem un munt d’estudis que defensen una cosa i l’altre) precisament s’exposa que l’enemic primer de la classe de grup és la classe de grup mal portada o, dit d’una altra manera imposada. Tu mateix parles de “classe grupal, ben portada”, suposo que per diferenciar-la de l’altra. De la mateixa manera, el pitjor d’una classe individual, és una classe individual mal portada.<br />Per altra banda, el problema del professorat (n’hi ha per escriure molts articles, i per cert el corporativisme no és propi de les feines precàries) rau en el fet que es canvien els sistemes de formació de la pitjor manera possible. Es pot arribar a desqualificar i titllar de decimonònic a un professor pel fet que ha estudiat en el famós pla 66, quan aquest era l'única via que existia per aconseguir un títol superior de música vàlid a Catalunya a l’any 2000. Del que es tracta no és de crear un desencontre entre professors de plans diferents sinó de donar les eines necessàries a tots els docents (et remeto als comentaris de’n Xavier Fort en aquest mateix blog).<br />També t’he de dir que si hi ha més nivell musical a Centre Europa no és perquè s’hi facin classes de grup. És molt extens parlar d’això, però per començar, hi ha una gran diferència en l’educació musical a les escoles de primària i a secundària en aquests països respecte al nostre des de fa molts anys, i en aquest sentit no sembla que nosaltres siguem tant atrevits a revolucionar aquests tipus d’ensenyaments.<br />Finalment m’agradaria referir-me a uns resultats que crec molt satisfactoris en l’àmbit de l’educació musical: Et convido a escoltar la Sant Andreu Big band (fàcil de trobar a Youtube). En aquesta escola s’hi practica tant la classe grupal com la individual.<br />Tots els alumnes de la Big Band han gaudit de classes individuals.<br /><br />Salut i una vegada més, moltes gràcies per la teva intervenció.<br /><br />Jordi Riera Abadjordi rierahttps://www.blogger.com/profile/13932846331676908139noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post-67345029284937779892011-07-01T12:43:53.736+02:002011-07-01T12:43:53.736+02:00Molt interessant
El cas és que hi ha tot d´estudi...Molt interessant<br /><br />El cas és que hi ha tot d´estudis que demostren que el model de classe grupal , ben portada, és més efectiu per aprendre música. Jo ho comparteixo en bona part. I igual que l´autor de llibre que citeu parla de raons de productivitat entre els politics per implementar aquest sistema (cosa que no acabo de veure) també podriem pensar que la resistencia al model de classe col.lectiva te motivaciosn corporativistes del professorat, que en bona part no està format per la classe col.lectiva d´instrument, o que tem que li baixi el numero d´hores lectives si la tendencia és a agrupar els alumnes de dos en dos o de tres en tres.<br /><br /><br />Per altra banda, és el model que s´aplica a centreuropa i no veig que allà hi hagi menys nivell musical<br /><br /><br />Finalment, és el model que hem implemnta a la Muncipal que gestionem a Sant Pere de Ribes, i els resultats son clarament satisfactoris 8a part que ens ha psiibiluta oferir preus de pública en una escola municipla sense cap mena de subvenció!)<br /><br /><br />Jordi Artigasmusicareahttps://www.blogger.com/profile/16784764087164590154noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post-56662257652747670872011-06-09T01:06:29.797+02:002011-06-09T01:06:29.797+02:00Siento no hablar catalán, pero llevo muchos años e...Siento no hablar catalán, pero llevo muchos años en la misma lucha por democratizar la enseñanza en los conservatorios públicos. Los grandes acontecimientos en la música del siglo XX, como el Jazz, el flamenco, la riquísima MPB, etc. son, como mínimo, tan dignos y necesarios en la educación musical, como los de los siglos XVIII y XIX, que actualmente ocupan poco menos del 100% de las programaciones. Es indecente que con los recursos aportados por todos los contribuyentes, se financie solo la música "clásica", siendo esta del gusto de una minoría (en la cual también me incluyo). Ofrezco mi apoyo y colaboración desde Granada.Fehttps://www.blogger.com/profile/06713166624027092302noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post-65091073255095402472011-06-04T19:50:16.092+02:002011-06-04T19:50:16.092+02:00Em sona la música i la lletra, sobretot....Em sona la música i la lletra, sobretot....Boladevidrehttps://www.blogger.com/profile/14596416578817206768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1926331520005319753.post-2086717826315180852011-06-01T23:44:03.804+02:002011-06-01T23:44:03.804+02:00La qüestió és si els ensenyaments musicals no regl...La qüestió és si els ensenyaments musicals no reglats han de ser precisament això: ensenyaments musicals, o bé han de ser una altra cosa.<br /> En el primer dels casos s’estaria utilitzant malament la xarxa d’escoles municipals de música en alguns models en els que la quantitat d’alumnes, l’impacte de l’escola en la resta de la ciutadania o el desenvolupament de polítiques socials fossin objectius prioritaris respecte a la pròpia educació musical. Aquests centres haurien de tenir altres convenis, per exemple entre el Departament de Benestar Social i els Serveis Socials dels municipis però no haurien de restar l’aportació pública per a l’educació musical no reglada. <br /> En aquest País hi ha un gran amor i encara més afició a la música, Però, desgraciadament, la nostra cultura musical està sota mínims i la tasca d’una bona educació musical es fa imprescindible. <br /> No s’hauria de utilitzar aquesta gran afició i els diners públics de la música per a uns objectius que, tot i que s’aprofiten de la música no son musicals. <br />(En Fèlix Millet, presumptament, no estaria d’acord amb aquesta darrera frase).jordi rierahttps://www.blogger.com/profile/13932846331676908139noreply@blogger.com